Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 28 mei 2009

Maaltijdsalade

Na een tijdje radiostilte van mijn kant, dan eindelijk weer een berichtje! We hebben genoten van een heerlijke vakantie in Italië (Toscane, net onder Firenze). Het was ons eerste bezoek aan Italië, maar het zal zeker niet de laatste zijn! In de 'voorbereidingsdrukte' ben ik helemaal vergeten dat hier te melden. Sorry! Maar nu we weer terug zijn, zal ik weer regelmatig iets plaatsen.

Op vakantie heb ik trouwens ook een 'cookery lesson' gevolgd: een workshop Toscaans koken. Nu ik er aan terug denk, loopt het water me al weer in de mond. Zááálig! Francesco was zo aardig om de recepten mee te geven, dus die zal ik tzt zeker met jullie delen. De heerlijke wijntjes die hij er bij serveerde hebben we ook gekocht (bij elk gerecht een ander wijntje, een prosecco als aperitief en een speciale dessertwijn voor bij de cantuccini). Samen met de gekochte pasta, olie, enz (en uiteraard onze was en zo) was de auto dus afgeladen vol, hahaha.

Vandaag zal ik een aantal van de dingen die ik op vakantie heb gemaakt hier plaatsen. Eerst een maaltijdsalade. Die dag hadden we al gelunchd in de Mercato Centrale in Firenze (die markt is trouwens geweldig leuk, dus een aanrader!). 's Avonds hadden we dus nog niet echt trek en hebben we voor iets lichts en makkelijks gekozen.

















Ingrediënten:
1 zakje gemengde sla
1 groot blikje tonijn (240 gram ipv 160 gram; afgegoten en in stukken gemaakt)
1 blikje maïs (afgegoten)
1 komkommer (geschild en in blokjes gesneden)
1 rode ui, in halve ringen
een paar lekker rijpe tomaten, in blokjes
1 bol mozzarella, in blokjes
een beetje (goede) olie

Meng alles door elkaar en serveer het met lekker brood (die dag hadden we een brood 'al olio e sale'). Heerlijk met een glas Rosé.
Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten