Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 6 juli 2009

Laudemio olijfolie

Op vakantie heb ik tijdens de kookworkshop, ook een kleine olijfolie-proeverij gehad. Echt heel leuk! En eigenlijk ook heel simpel. Zorg er voor dat je verschillende soorten olijfolie hebt en wat (ongezouten) brood en je kunt het zelf ook eens doen. Hoe beter de olie, hoe intenser en 'langer' de smaak. Bij een hele goede olie proef je het in je hele mond en blijft de smaak ook langer hangen. De ene olie is wat nootachtig, de ander weer niet.

Natuurlijk kunnen smaken erg verschillen en niet iedereen heeft evenveel geld over voor een goede olie. De olie die ik zelf het lekkerst vond was (uiteraard....) de duurste: de Laudemio. Het is een olie met een extreem laag zuurgehalte, een licht notige smaak, héél mooi helder van kleur en in een mooi flesje (die je moet bewaren in de bijgeleverde doos, jaja!).






















De fles die we gekocht hebben was (schrik niet!) 20 euro. Pfff... Maar ja, deze olie moet je ook echt alleen gebruiken als dressing en zo. Verhitten is volgens de Italianen een beetje heiligschennis ;-) (en ik vind 'm daar ook vééél te duur voor!).

Het is wel een perfecte olie voor over bruscette ai cilieglioli (deze keer wel met cherry tomaatjes gemaakt):
















En ondertussen kan ik ook zeggen dat het heerlijk is over een salade :-).
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten