Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 27 december 2008

Ons Kerstdiner

Dit jaar vonden we dat we - op het hoofdgerecht na - wel allemaal hetzelfde konden eten. Zo gezegd zo gedaan! Als amuse hadden we een variant op meloen met rauwe ham, daarna een amusesoepje (een wildbouillon) en als hoofdgerecht hadden we wildzwijnmedaillons(gemarineerd in rode wijn) met wildsaus, pommes culinaires uit de oven (met thijm, rozemarijn, zeezout en olijfolie), boontjes (door de meiden gekozen en door hen niet aangeraakt......) en uiteraard stoofpeertjes! Voor de meiden hadden we aardappel-kerstfiguurtjes en hamburgers gemaakt. het moet natuurlijk wel gezellig blijven.


Ingrediënten: Prosciutto, balsamico, olijfolie, crème fraiche, basilicum, meloen en wat versgemalen peper.

Frommel de Prosciutto in het glaasje. Druppel daar wat door elkaar geklopte balsamico en olijfolie overheen, een lepeltje crème fraiche er op, wat reepjes basilicum er op, bolletje meloen en uiteindelijk wat versgemalen zwarte peper.

Het was erg lekker, maar één tip: snij de prosciutto in reepjes en de meloen ook in kleine stukjes. Dat eet een heel stuk makkelijker (want het gaat écht niet in één keer in je mond!).






















Ingrediënten: wildfond, water, wat kruiden (ik heb een klein snufje zout gebruikt en wat fijngesneden bieslook in het glaasje gedaan vóór ik de bouillon er op deed).

De andere gerechten spreken eigenlijk voor zich, op de wildsaus na. Voor de saus heb ik eerst de medaillons gebakken en daarna in aluminiumfolie ingepakt. Het vet uit de pan gieten (niet wrijven of zo!). Zet de pan weer op het vuur. Doe er wat wildfond in, goed roeren zodat de 'aanbaksels' van het vlees loskomen. Giet er wat room bij en roer nog even goed door. Heerlijk!



Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten