Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 18 september 2010

Pangafilet met zoetzure saus

Het stond een tijdje terug al op het menu (en twitterde ik er over), maar ik kwam er maar niet aan toe het 'even' op de blog te zetten. Bij deze alsnog! Het is supersimpel en het was erg lekker. Erbij heb ik groenten (champignonnen, paprika, wortel, ui, knoflook) gewokt (simpelweg met zout en peper gekruid) en zilvervliesrijst gekookt. Die combi was ook prima!














Ingrediënten (4 personen):
4 panga (pangasius) filets

ca 3 el olie (wokolie, pindaolie of arachideolie)
1 el witte azijn
1 el rietsuiker
1 à 2 tl maïzena (afhankelijk van het merk is mijn ervaring...)

200 ml koud water
(versgemalen) peper en zout

evt. wat grof gehakte (zoute) pinda's voor er overheen (had ik niet gedaan om dat ik ze niet meer had - dacht toch echt dat ik ze nog had, maar ja - volgende keer zeker weten er wel bij)


Kook de rijst gaar en hou het warm.

Wok in één pan de groenten en verhit in een andere pan de olie. Bak hierin de visfilets aan beide kanten lichtbruin. Maak een papje van de suiker, azijn, maïzena en 200 ml koud water. Voeg dit bij de vis en sudder de vis in ca 10-12 minuten gaar. Breng op smaak met (versgemalen) zout en peper. Als de saus te dun is, bindt 'm dan met een klein beetje extra maïzena bij.

Verdeel de rijst, groenten en vis over de borden. Lepel de saus over de vis. Bestrooi evt met gehakte zoute pinda's. Eet smakelijk!

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten