Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

woensdag 4 augustus 2010

Roergebakken boontjes met paprika en ui

Boontjes worden door iedereen hier in huis wel gewaardeerd. Maar ja, we hebben niet altijd zin in 'gewone' boontjes. We zijn niet zo van die 'aardappelen-groenten-vlees'-types. Laatst heb ik een hele simpele variant bedacht die erg in de smaak viel. En het is heel simpel om te maken!
















Ingrediënten (voor 4 personen):
500 gram boontjes, schoongemaakt, evt. gehalveerd
1 gele paprika, in reepjes
1 rode (punt)paprika, in reepjes
1 rode ui, gehalveerd en in ringetjes gesneden
1 gewone ui, gehalveerd en in ringetjes gesneden
olijfolie
(versgemalen) peper & zout

Kook de boontjes kort voor in licht gezouten water (ze moeten bijna beetgaar zijn). Heel goed laten uitlekken.

Verhit de pan, doe de olie er in en daarna gelijk de uien. Bak dit een minuutje en voeg dan de paprika's toe. Bak dit een minuutje of 2 op hoog vuur en voeg dan de boontjes toe. Bak deze ook nog even mee. Breng op smaak met (versgemalen) peper & zout. Je zou volgens mij ook heel goed wat pesto er door heen kunnen doen, maar de meiden hadden daar geen zin in. Maar dat gaan we nog wel een keertje proberen!

Klaar. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Hoi Nathalie,

    Dat lijkt mij idd erg smakelijk.

    Ik zal het noteren, dan kan ik het een keer proberen!!

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen