Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 2 augustus 2010

Pastasalade met geitenkaas

Bij een grote BBQ horen natuurlijk salades. Dit recept had ik nog niet eerder getest, maar het klonk verrukkelijk. Gelukkig was dat ook zo ;-). De ingrediënten heb ik van een recept van de Lidl. Het kaartje ben ik kwijt, dus ik heb zelf bedacht hoe ik het 't beste kon maken. Geen idee dus hoe het eigenlijk gemaakt had moeten worden, maar de smaak was zo erg goed!














Ingrediënten:
250 gram pasta (bijv. penne, fusilli, tagliatelle...)
250 gram snacktomaatjes, gehalveerd of in vieren gesneden
1/2 potje olijven (zouden gevulde olijven moeten zijn, maar ik heb dus gewone olijven gebruikt!), gehalveerd
1/2 potje gedroogde tomaatjes, in dunne reepjes gesneden
1 geitenkaasje, in blokjes gesneden
3 el pesto
1/2 bosje basilicum
150 ml olijfolie
1 citroen, uitgeperst
20-25 gram pijnboompitten, licht geroosterd (in een droge pan)


Kook de pasta beetgaar (volgens de aanwijzingen op de verpakking). Spoel af met koud water en laat het heel goed uitlekken.

Meng de pesto, citroensap en olijfolie goed door elkaar. Meng dit door de afgekoelde en uitgelekte pasta. Meng (op de basilicum en pijnboompitten na) de rest van de ingrediënten er voorzichtig doorheen. Maak de basilicum (zonder mes!) klein boven de kom en meng dit, samen met de pijnboompitten, er ook nog een beetje doorheen.

Klaar! Eet smakelijk.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten