Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 14 maart 2011

Room-hangop met mango

Een supersimpel recept waarvan ik denk 'waarom maak ik het niet vaker'? Het antwoord is simpel: ik vergeet gewoon heel makkelijk om vast de dag er voor de yoghurt in de doek te doen.... Dat is het enige nadeel aan dit recept: je moet er gewoon op tijd aan denken dat je dit wil maken!
















Ingrediënten (voor 4-6 porties):
1 liter magere yoghurt
1 pakje slagroom
wat (poeder)suiker
1 verse mango in kleine blokjes
extra nodig: vergiet, grote bak en een schone theedoek of kaasdoek

Het is heel simpel: je zet het vergiet op de bak (de bak moet dus niet te groot zijn), je doet de doek in het vergiet en je giet de yoghurt er in.
















Pak de zijkanten van de doek bij elkaar en bindt het vast. Je zou het kunnen ophangen (daar komt de naam 'hangop' vandaan), maar ik laat het dus zo bovenop de bak staan. Zet het een dagje in de koelkast.





















Na een dag heb je een dikke massa over:
















Klop de (iets gezoete) slagroom halfstijf en meng de hangop hier door heen. Verdeel de room-hangop over bakjes en verdeel de mango-blokjes er over heen. Klaar!

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

2 opmerkingen:

  1. Mijn moeder maakte het van zure melk.
    Toen er nog geen koelkasten waren gebeurde dat regelmatig zomers.
    Ze klopte het dan op met suiker en we kregen het met aardbeien
    Was lekker herinner ik me
    Maar ik denk met yoghurt dat het zachter van smaak is.
    Fijne dag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. IK GA JE VOLGEN HOOOR!!
    ALS JE HET LEUK VIND.
    KOM OOK EENS BIJ MIJN RONDNEUZEN.
    DAT ZOU IK HEEL GEZELLIG VINDEN.

    ALVAST EEN FIJN WEEKEND,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen