Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 14 maart 2011

Tagliatelle met gorgonzola, salami en tomatensaus

Hier in huis ben ik de kok. Arjan houdt niet zo van koken. Maar er is één gerecht dat ik van hem heb geleerd! En dat is dit gerecht. Het is supermakkelijk te maken en één van Arjan's favorieten. Misschien niet echt hoogstaand, maar dat hoeft ook niet elke dag ;-)
















Ingrediënten (voor 3 à 4 personen):
250 gram tagliatelle
1 pakje Heinz Tomato Frito of 1 pakje passata di pomodoro (die laatste heeft mijn voorkeur)
200 gram Gorgonzola, in blokjes
250 gram salami, in kleine blokjes gesneden
evt. kruiden naar smaak
extra nodig: ovenschaal en gril

Breng in de pan ruim (licht gezouten) water aan de kook. Kook de tagliatelle volgens de aanwijzingen op de verpakking al dente. Giet de tagliatelle af en laat goed uitlekken.

Verwarm de gril voor (mijn gril gaat vrij snel, dus ik zet 'm op standje 2 om verbranden zoveel mogelijk te voorkomen).

Verwarm de tomatensaus in een klein pannetje. Doe dit op middelhoog vuur, anders komt alles onder de tomatenspetters ;-).
Als de saus begint te koken, voeg dan de gorgonzola toe. Roer regelmatig door tot de kaas helemaal gesmolten is.

















Breng zo nodig op smaak met bijvoorbeeld een beetje zout, peper, paprikapoeder, andere kruiden. Smaken verschillen nogal. En wat je het beste toe kunt voegen is een beetje afhankelijk van wat voor merk/soort tomatensaus/passata je gebruikt. Proef het dus vooral en voeg toe wat jij lekker vindt.

Roer de saus door de tagliatelle.
















Doe de tagliatelle met saus over in een ingevette ovenschaal. Verdeel de blokjes salami er over.
















Zet de schaal onder de gril. Goed opletten. De salami moet wel knapperig worden en licht kleuren, maar niet verbranden. Het enige 'tricky' stukje van dit recept ;-).

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten