Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

woensdag 16 december 2009

Mini-worstebroodjes

Sommige mensen zullen zeggen dat de naam niet klopt, want er zit geen worst in, maar gehakt. Maar van huis uit ben ik gewend dit worstebroodjes te noemen, dus geen commentaar aub ;-).

Toen ik klein was, maakte mijn moeder regelmatig worstebroodjes. Zowel de grote, als deze leuke kleine variant. Traditioneel aten we lekker worstebroodjes met soep als we op kerstavond na de kerst-mis (de kerk dus) thuis kwamen. Iets dat ik zeker nooit zal vergeten. Ook hadden we ze vaak met Oud & Nieuw. Waarschijnlijk krijg ik daarom altijd zo aan het eind van het jaar zin om worstebroodjes te maken!
















Ingrediënten (voor 24 mini-worstebroodjes):
12 plakjes bladerdeeg (diepvries; ontdooid)
300 gram gehakt
1 ei
zout, peper, andere kruiden naar smaak
paneermeel
1 ei, losgeklopt

Verwarm de oven voor op 220 graden.

Meng het gehakt met het ei, de kruiden en de paneermeel. Maak er een redelijk stevig geheel van. Snij de plakjes bladerdeeg in 2-en. Leg op de onderkant van elk plakje wat van het gehakt (maak er een worst-vormpje van). Klap de bovenkant er overheen en 'prak' met een vork de open kanten dicht.
















Leg de mini-worstebroodjes op bakpapier of een siliconen bakvel. Bestrijk ze met het losgeklopte ei.
















Zet ze 20-25 minuten in de oven. Controleer na 20 minuten de kleur eventjes. Ze moeten een mooie goudbruine kleur hebben. Laat ze op een rooster afkoelen, of peuzel ze gelijk lekker op.

De mini-worstebroodjes zijn prima in te vriezen. Na ontdooien hoeven ze maar een paar minuutjes in de oven om weer heerlijk warm te zijn.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten