Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zondag 20 september 2009

Tabbouleh

De eerste keer dat ik deze 'salade' maakte was vorig jaar, voor onze jaarlijkse BBQ voor vrienden en familie (om de verjaardagen te vieren). Volgens het boekje "De ideeënkeuken; Salades" is het een partysalade, kindvriendelijk en vegetarisch. Dat laatste vond ik niet zo belangrijk, maar het recept sprak me aan, dus besloot ik het te maken. Nu zijn er een groot aantal personen in onze familie- en vriendenkring die niet zo gecharmeerd zijn van 'andere' gerechten, dus het was een gok. Maar het was een mega-succes! De bekende salades blijven wat meer staan en dit ging schoon op!

Ingrediënten:
400 ml groentebouillon
200 gram bulgur
1 bosje lenteui (in dunne ringetjes)
4 middelgrote tomaten (ontdaan van zaadjes, in stukjes gesneden)
1 bosje bladpeterselie (grofgehakt)
½-1 bosje munt (grofgehakt)
4 el citroensap
4 el olijfolie
Snufje zout + versgemalen zwarte peper


Breng de bouillon in een pannetje langzaam aan de kook. Strooi de bulgur er in en laat hem afgedekt zo’n 10 minuten bij matige warmte wellen (bij mijn keramische plaat houdt het in dat ik de plaat uit zet). Laat uitlekken (als niet alles is opgenomen) en laat afkoelen.
















Meng de kruiden met de tomaat, lente-uitjes en afgekoelde bulgur.
















Roer in een kommetje het citroensap door de olijfolie, voeg zout en peper toe.
















Schep door de rest van de ingrediënten. Breng de salade op smaak met zout en peper en laat minstens 30 minuten staan voor het serveren.

Als je de salade een dag van te voren maakt, gebruik dan iets minder zout en peper. Je kunt de salade (indien nodig) vlak van te voren nog iets meer op smaak maken.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten