Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 24 september 2009

Corsicaanse maaltijdsalade

Vorige week zag ik in het krantje van Super de Boer een leuke aanbieding: als je 3 blikjes John West tonijn kocht, dan kreeg je er een gratis kookboekje bij (Tonijn, van Thea Spierings, uit de serie 'koken met passie'). Dat leek me wel wat, dus tonijn gekocht en het boekje meegekregen.

Nou, als ik het boekje had doorgebladerd, had ik het boekje ook wel willen betalen, maar dat ga ik in de winkel niet zeggen, hahaha. Het staat vol met recepten die me heerlijk lijken. De komende tijd zullen we dus wel vaker tonijn eten in huize Timmers ;-).

Gisteravond heb ik de Corsicaanse maaltijdsalade gemaakt. Hij is snel te maken (moet alleen een uurtje 'marineren') en is héérlijk. We hebben er zuurdesembrood bij gegeten, maar dat hoeft niet per sé om genoeg gevuld te raken. Het is er wel lekker bij! Deze salade zal ik zeker nog vaker maken. Raar, maar waar, Nathalie die enthousiast wordt over maaltijdsalades hihi.
















Ingrediënten:
2 potjes witte bonen (of een grote pot grote witte bonen; totaal ca 500 gram), afgespoeld en uitgelekt
1 rode ui, in halve ringen
klein handje peterselie, kleingsneden
2 blikjes (John West) tonijn in zonnebloemolie (à 185 gram), uitgelekt
2 el zwarte olijven zonder pit (ik heb ze gehalveerd)
2 tomaten, zaadlijsten verwijderd en in reepjes
dressing:
1 tl mosterd
3 el olijfolie
1 el witte wijnazijn
1 ui, fijngesnipperd
2 teentjes knoflook, fijngesnipperd
zout en versgemalen zwarte peper

Meng de bonen, ui en peterselie in een kom.

Klop een dressing van alle dressingingrediënten en roer deze door de bonen (en ui en peterselie). Zet de kom, afgedekt, 1 uur in de koelkast, zodat de smaken goed kunnen mengen/ontwikkelen.

Roer de tonijn en de olijven er doorheen.
















Verdeel over schaaltjes/borden en leg de reepjes tomaat er bovenop.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten