Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 28 mei 2009

Gevulde kipfilet (met ricotta en prosciutto)

Op vakantie bedacht ik dat ik me wel eens kon wagen aan zelf gevulde kipfilet maken. Dat had ik nog niet eerder gedaan en ik had (natuurlijk) ook geen recepten bij me. Ik had kipfilet, prosciutto en ricotta en de combi leek me wel wat. Zo gezegd, zo gedaan! Het resultaat? Lekker, maar een volgende keer doe ik denk ik toch iets van kruiden (bijv. bieslook en peterselie) door de ricotta om het iets meer 'bite' te geven. Gaia en Isis zeiden gelijk al dat ze niets in hun kip wilden. Voor hen heb ik de losse stukken van de filets afgesneden en gebakken.

















Ingrediënten:
2 kipfilets (of 1 dubbele)
2 plakken prosciutto
ricotta (per kipfilet een flinke haal met een mes uit het bakje; ca 1 dikke 'vinger' per kipfilet)
(versgemalen) peper en zout
1 rode ui in ringen
wat boter om in te bakken
(versgesneden bieslook en peterselie voor door de ricotta)

Ontdoe de kipfilets van de 'uitsteeksels'. Maak met een mes een inkeping in de kipfilet. Ik had de inkeping vanaf de zijkant gemaakt, maar toevallig zag ik bij Gordon Ramsey dat hij het vanaf de 'bovenkant' deed. Je steekt voorzichtig een niet te breed mes vanaf de bovenkant in de kip en gaat met de snijkant richting zijkant. Dan haal je het mes er uit en herhaal je de handeling (waarbij je nu richting de andere zijkant snijdt).

Leg de ricotta (evt met kruiden) op de prosciutto en rol dit zo goed mogelijk op. Stop dit in de inkeping. Bestrooi de kipfilets met (versgemalen) peper en zout. Bak de kipfilets op een middelhoog vuur gaar en bruin. Een paar minuten voor het helemaal klaar is, gooi je de ui-ringen bij in de pan. Roer deze af en toe een beetje om. Hierdoor karameliseert de ui (heerlijk op de kip!).

















Zoals je kunt zien, hebben wij er rijst bij gegeten en een frisse salade.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten