Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 4 februari 2010

Kipfajita's

Met Kerst heb ik van Bernice (mijn schoonzusje) een mooi kookboek gekregen: "de Mexicaanse keuken" van Jane Milton. Daarin staan 150 authentieke Mexicaanse gerechten. Super! Bij het doorbladeren liep het water ons al in de mond. Deze eerste kennismaking (en de tweede, zie de vorige post) was een succes, dus we gaan vast nog veel plezier beleven aan dit boek!

Overigens heb ik ook nog iets anders nieuws uitgeprobeerd. Tot mijn grote verbazing zag ik meergranen (!) tortilla's bij de AH (van hun eigen merk). Nog nooit eerder gezien! Nou, dat moet natuurlijk uitgeprobeerd worden. Deze keer heb ik dus niet zelf de tortilla's gemaakt, maar dus de meergranentortilla's gebruikt. Ze waren lekker. Iets zoeter dan gewone tortilla's, maar verder een hele lekkere vervanger. Dat gaan we dus nog een keertje vaker doen als ik een beetje lui ben.















Ingrediënten (voor 4 personen; omgerekend omdat het boek van 6 uit gaat)
2 kipfilets
1 grote limoen, vruchtvlees en sap
1 1/3 el basterdsuiker
1 1/3 tl gedroogde oregano
1/3 tl cayennepeper
2/3 tl kaneelpoeder
1,5 ui
2 paprika's (bijv. 1 geel en 1 groen)
30 ml plantaardige olie
salsa en zure room (en evt. guacamole, maar daar houden wij niet zo van)


Snij de kipfilets in repen van 2 cm dik en leg ze in een kom. Voeg het vruchtvlees en de sap van de limoen, de basterdsuiker, oregano, cayennepeper en kaneel toe. Meng goed door elkaar en laat ten minste 30 minuten marineren.














Halveer de uien en snij ze in dunne ringen. Halveer de paprika's, verwijder de zaadlijsten en snij de paprika's in reepjes van ca 1 cm breed.















Verhit de olie in een grote koekenpan. Roerbak de gemarineerde kip 5-6 minuten, voeg de paprika en de ui toe en bak die 3-4 minuten mee. De kip is dan gaar en de groenten zijn zacht, mals en knapperig.

Maak de kant-en-klaar tortilla's warm (in een droge koekenpan of -afgedekt met magnetronfolie- in de magnetron).






Bestrijk een tortilla met wat salsa, leg er evt. wat guacamole op, daarna wat kipvulling en tenslotte een toefje zure room. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten