Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 1 februari 2010

Varkenshaas met zoete rode ui

Uit de categorie "kleine moeite, groot resultaat". Helaas hadden de meiden op voorhand al geroepen dat ze dit niet wilden eten. Ik had dus beloofd iets anders voor hen te maken. En dat was ik bijna vergeten... Op het moment dat alles klaar was, dacht Arjan er aan en heb ik voor hen nog even wat anders gemaakt. Hierdoor hebben de varkenshaasjes iets te lang opgestaan en waren ze niet meer rosé van binnen (boehoe...), maar de smaak was geweldig (gelukkig!). Zeker een recept om nog een keer te maken.

De rode kool met appeltjes waren er perfect bij. De karnemelkse broodjes waren er ook erg lekker bij. Aardappelpurée zou misschien nog beter zijn geweest, maar aardappeltjes uit de oven (met alleen zout er op) waren er ook lekker bij.













Ingrediënten (2 personen):
2 varkenshaasjes, op kamertemperatuur
1/2 el mosterd
15 gr boter
1 el olie
2 rode uien, in dunne ringen
1/2 el mosterdzaad
extra nodig: aluminiumfolie

Bestrijk de varkenshaasjes dun met mosterd. Bestrooi ze met (versgemalen) zout en peper.














Verwarm de boter met de olie in een zeer ruime braad- of hapjespan en bak de varkenshaasjes rondom bruin (in ca 3-4 minuten). Neem het vlees uit de pan en hou het warm in aluminiumfolie.














Schep de uien en het mosterdzaad in de pan, schep de uien goed door het bakvet.














Leg het vlees terug in de pan en laat de varkenshaasjes nu, met de deksel op de pan, nog 10 minuten garen.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten