Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 19 januari 2010

Zuurkoolschotel à la Nathalie

Zoals ik eerder al schreef, is zuurkool eigenlijk geen favoriet bij de meiden en Arjan. Maar ja, eigenlijk vind ik het wel lekker en het is natuurlijk ook heel gezond. Laatst had ik al eens iets probeerd dat goed in de smaak viel, maar ik wil niet telkens hetzelfde maken. Deze keer dus een ovenschotel. Op zich had ik genoeg recepten gezien, maar ik vond ze allemaal nèt niet. Dus heb ik er zelf één bedacht en het resultaat is een recept dat in het repertoire zal blijven! Zo wil Arjan wel vaker zuurkool eten, joehoe!!














Ingrediënten:
500 gram zuurkool (uitgelekt)
aardappelpuree (heb ik zelfgemaakt van ca 1 kilo aardappelen)
500 gram rundergehakt
2-3 teentjes knoflook, geraspt (of heel fijn gehakt)
1 ui, gesnipperd
1 rode paprika, in blokjes
wat vloeibare boter
zout, peper, paprikapoeder
2/3 van een groot blik ananasstukjes, uitgelekt
evt: geraspte pecorino voor er overheen

Verwarm de oven voor op 180 graden.

Fruit de ui en knoflook in een beetje vloeibare boter. Bak het gehakt rul. Bak de paprika even mee. Breng het geheel op smaak met de (versgemalen) zout & peper en de paprikapoeder.

Vet een ovenschaal licht in. Doe het gehaktmengsel in de schaal. Verdeel hierover de ananas en dan de zuurkool. Verdeel de aardappelpuree er overheen. Besprenkel met een beetje vloeibare boter en strooi er wat pecorinokaas overheen.

Zet het 30 minuten in de oven.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten