Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 8 januari 2010

Italiaans peertje

Het oorspronkelijke recept heb ik uit 'Lekker Leven' van Super de Boer gehaald. Toen ik het aan het maken was, kwam ik er achter dat het, zoals het beschreven stond, niet echt handig eten was. Ik heb het formaat dus wat aangepast. Ook heb ik verse peren gebruikt in plaats van de peren uit blik uit het recept. Een lekker sappige, goed rijpe, verse peer is vele malen lekkerder dan een peer uit blik. Het enige nadeel is dat je het nu niet lang van te voren kunt maken, want dan gaat de peer verkleuren. Maar ach, zoveel werk is het ook weer niet!

Voor 7 personen:
1 3/4 peer (geschild, in kwarten gesneden)
90 gr gorgonzola (in 7 'reepjes' verdeeld)
7 plukjes veldsla
7 plakjes parma ham (of rauwe ham)


Snij elke kwart-peer in 4 stukjes. Doe hetzelfde met de gorgonzola, veldsla en ham. Leg bij elk stukje peer een stukje gorgonzola en wat sla. Wikkel de ham er om heen. Prik er een prikker of vorkje in.
Leg ze op een bord, of zet ze (per 4) in een amuseglaasje en serveer het zo.

Een prosecco is hier erg lekker bij als aperitief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten