Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 8 januari 2010

Kerst 2009

We zijn ondertussen al weer 2 weken verder, maar het was me niet eerder gelukt om even rustig de tijd te vinden om alle recepten die ik met Kerst heb gebruikt, hier op m'n blog te zetten. Tot mijn schrik kwam ik er ook achter dat er niet overal foto's van zijn... Sorry! Alles was (gelukkig) wel heel erg goed gelukt en we hebben allemaal overal van genoten. Ook onze gasten hebben er van genoten (wederom: gelukkig, grinnik).

Op het menu stond:
- amuse: Italiaans peertje
- voorgerecht: salade met kalkoen, walnoten en cranberrydressing
- hoofdgerecht: langzaam in de oven gegaarde rosbief (met stoofpeertjes, aardappelkroketjes, haricots verts, gemengde ruccolasalade en cranberrycompote)
- nagerecht: panna cotta met frambozensaus

Het is een menu waarvan je een heel groot deel al van te voren kunt bereiden. Op de dag zelf hoef je bijna alleen nog maar de dingen 'bij elkaar te gooien' en de presentatie af te maken. Het vlees en de haricots verts zul je op de dag zelf moeten bereiden, maar dat is niet zo heel veel werk meer. Een ideaal menu dus als je gasten krijgt en/of je lekker relaxed aan tafel wilt zitten met Kerst :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten