Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 20 juni 2009

Mini-appelflapjes

Het is al een paar maanden geleden dat ik de appelflapjes gemaakt heb (nog net voor ik met m'n foodblog begon). Appelflapjes kun je dus prima een paar maanden in de diepvries bewaren. Je kunt ook grote appelflappen maken, maar deze kleine flapjes zijn makkelijker op te eten én je kunt ze ook heel leuk gebruiken voor een creatief dessert. Bij op het bordje staat een leuk digestiefje (zie deze blog).

















Ingrediënten (voor 20 kleine flapjes):
5 plakjes bladerdeeg, ontdooid en in 4-en gesneden
2 appels, in kleine stukjes gesneden
suiker en kaneel naar smaak
1 losgeklopt ei
als je er van houdt, kun je eventueel ook wat gewelde rozijnen toevoegen


Verwarm de oven voor op 200 graden (180 graden bij een heteluchtoven).

Meng de appel met wat suiker en kaneel. Leg in één hoek van de kleine bladerdeegplakjes een schepje van het appelmengsel. Klap de 'lege' kant er overheen en druk de randen goed aan. Bestrijk met losgeklopt ei.

Leg de flapjes op een bakplaat (bedek de bakplaat met bakpapier of zo'n speciaal siliconenvel). Schuif de plaat in de oven en bak de flapjes in ongeveer 15-20 minuten goudbruin en gaar. Laat ze op een rooster afkoelen.

De flapjes zijn natuurlijk zo heerlijk als hapje bij de koffie/thee, maar je kunt ze ook heel leuk gebruiken om een leuk toetje te maken. Leg de flapjes op een bordje met een bolletje ijs er bij en je hebt snel & simpel wat leuks (en lekkers). Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten