Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 30 juni 2009

Komkommersalade

Sommige gerechten zijn puur jeugdsentiment. Dit is één van die gerechten: komkommersalade! Supersimpel en ook lekker.

En waarom het jeugdsentiment is? Vroeger hadden mijn ouders een boerderij. In een raar puntje van het land had mijn moeder een groententuintje. Eén van de dingen die ze eigenlijk elk jaar er in zette, waren komkommerplanten. En daar kwam me toch een opbrengst van! Gelukkig ook maar, want mijn zussen en ik aten op een dag makkelijk een komkommer p.p. weg. Lekker knagen op komkommer tijdens het spelen, of tijdens het helpen op het land. Ook stonden er worteltjes in (die ze ook maar in overvloed zaaide omdat er anders nooit wat op tafel terecht ging komen, hahahaha), boontjes (die gelukkig voor mijn moeder rauw niet zo lekker zijn) en ga zo maar door. Ooit wil ik zelf ook zo'n tuintje hebben!

















Ingrediënten:
1 komkommer, geschild en in kleine blokjes gesneden
2 eieren, gekookt en in stukjes gesneden
1 heel klein uitje (of een half uitje), fijn gesnipperd
slasaus
evt. een beetje versgemalen zwarte peper

Meng alles door elkaar. Voeg zoveel slasaus toe dat alles licht bedekt is, maar wel een stevige massa blijft. Je kunt beter eerst te weinig slasaus er door doen en even laten staan. Na een paar minuutjes even kijken of er nog wat meer nodig is. Op het allerlaatst kun je er eventueel een beetje versgemalen zwarte peper overheen strooien voor wat extra 'bite'.

Heerlijk als zomers bijgerecht, bij de BBQ, enz. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten