Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 20 juni 2009

Ouzo-mixje

Op zich hou ik helemaal niet van Ouzo. Als je in Griekenland op vakantie bent, dan krijg je nog wel eens een glaasje Ouzo aangeboden, meestal aangelegd met water. Brrr.... Niet te drinken (vind ik dan he)!

Toen Arjan en ik een paar jaar geleden op Kreta waren, zijn we op onze laatste avond uit eten geweest in een heel leuk tentje, dat nèt die avond open ging. Sterker nog: wij waren de allereerste gasten! Humor.... De eigenaar was bere-trots op zijn net geopende zaak. Terecht naar onze mening, want het zag er allemaal geweldig uit (écht Grieks met houten tafeltjes en stoeltjes, enz.) en het eten was heerlijk. We vonden het jammer dat we er niet weer zouden komen.

Vaak krijg je in Griekenland na het eten nog iets aangeboden (bijvoorbeeld een drankje van de zaak). Wàt dat is, is altijd weer een verrassing. Regelmatig zadelde ik Arjan op met een dubbele portie, want als het bijvoorbeeld de traditionele Ouzo is, of nog erger: Raki, dan haak ik dus af. Arme Arjan ;-). Deze keer wilde ik het aangeboden drankje wel eens proberen! En het was hééérlijk!! De eigenaar was zo blij met ons, zijn eerste en die avond de enige échte gasten (zijn vrienden en familie kwamen eind van de avond om daar te eten), dat hij ons zijn geheim heeft verteld. En nu deel ik het dus met jullie!






















Ingrediënten:
een klein beetje Ouzo
Sinas (of nog lekkerder: Fanta Lemon, maar dat had ik op dit moment even niet in huis)
extra nodig: kleine 'shot'-glaasjes

Doe een klein beetje Ouze in elk glaasje. Vul aan met de Sinas of Fanta Lemon. Presto!

Nu kun je het in kleine slokjes opdrinken, maar 'officieel' hoor je het als een shot-drankje in één keer achter over te slaan.

Het 'gevaarlijke' is dat je dus niet doorhebt dat er alcohol in zit. In dat restaurantje was de trotse eigenaar een tijdje bij ons aan de tafel blijven staan en hij maakte telkens nieuwe mixjes voor ons. We hadden samen al een karafje wijn op (gelukkig geen grote, hahaha). En eerst had ik niet door hoe hard het ging met die kleine glaasjes er bij. Tot ik opstond, oeps ;-). Ach, gelukkig is Agia Pelagia niet zo groot, dus we hebben veilig ons appartementje bereikt, hihi.

O ja, er was eerst zoiets als Fanta Fresh Apple. Dat is wat ons betreft nog steeds de beste combinatie, maar helaas... het is niet meer verkrijgbaar! Mocht iemand een goed alternatief weten: ik hou me aanbevolen :-)
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten