Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zondag 21 juni 2009

Tzatziki (2)

Er zijn verschillende Tzatziki-recepten. Ooit had ik een écht Grieks recept, maar dat was ik kwijtgeraakt. Dus maakte ik de Tzatziki altijd op de manier die in deze blog staat. Maar nu heb ik het recept weer gevonden. HOERA! Deze variant vinden we namelijk toch echt het allerlekkerst.

Voor het gemak heb ik de Tzatzik deze keer in de emmer van de Griekse Yoghurt gemaakt (lui he....).

















Ingrediënten:
500 ml Griekse yoghurt
1 (kleine komkommer), geschild en geraspt (goed laten uitlekken!)
3 teentjes knoflook (fijngehakt of geraspt)
2 el olijfolie
(versgemalen) zout
een beetje (versgemalen) peper
een beetje azijn
ca 1 el fijngesneden dille
evt. enkele zwarte olijven (staat vooral leuk als garnering)

Knijp de komkommer goed uit, zodat al het vocht verdwenen is. Vermeng de komkommer met de andere ingrediënten. Roer alles heel goed door. De zout, peper en azijn moet je naar smaak toevoegen. Laat de Tzatziki minstens een uur (liefst een paar uur) gekoeld staan. Roer vlak voor het serveren even door en garneer (als je dat leuk vindt) met de zwarte olijven.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten