Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 27 april 2009

Tzatziki

Nog een groot gemis op m'n blog: tzatziki! Absoluut favoriet, zowel bij ons als bij de meiden. Ook bij gasten valt het altijd in de smaak! Het is één van de dingen die ik (ook) vaak maak als 's zomers de BBQ aan gaat. Het past immers perfect als sausje bij gegrild vlees.

















Ingrediënten:
500 ml Griekse yoghurt (evt. kun je ook Bulgaarse of Turkse yoghurt gebruiken)
1 komkommer, geschild en grof geraspt en heel goed uitgeknepen
3 teentjes knoflook, fijngehakt of geraspt
2 el olijfolie
zout
een beetje (versgemalen) peper
een beetje azijn
ongeveer 1 el dille, fijngesneden (je kunt ook munt gebruiken, maar wij vinden zelf dille lekkerder)
eventueel een paar zwarte olijven ter garnering (doe ik zelf nooit)

Meng alles (behalve de zout!) goed door elkaar en laat het (goed afgedekt) minstens 4 uur in de koelkast staan om de smaken goed te laten 'blenden'. Strooi vlak voor het opdienen een beetje zout er overheen en meng nog even goed door. Garneer eventueel met de olijven. Heerlijk met brood, maar ook heel lekker bij vlees.

Eet smakelijk!

PS: deze keer heb ik zelf munt gebruikt omdat ik dat vers in huis had, maar een volgende keer maak ik het toch weer met dille, desnoods gedroogde dille ipv verse (gebruik bij gedroogde dille ongeveer 1/2 el ipv een hele)!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten