Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 7 april 2009

Frambozenijs

Zelfgemaakt ijs vind ik het lekkerste ijs dat er te vinden is. Echt Italiaans ijs komt heel dicht bij die eerste plaats, maar zelfgemaakt is toch net ietsje lekkerder. Samen met mijn moeder heb ik ooit een heel goed basisrecept bedacht. Je kunt daar eindeloos mee variëren. Andere varianten zal ik ook nog wel een keer plaatsen, maar nu dus frambozenijs!

De frambozen had ik over van de verjaardagstaart voor Arjan. Daarvoor heb ik namelijk geen verse frambozen gebruikt, maar diepvriesframbozen (van de AH). De verse zijn momenteel moeilijk te vinden en (als je ze wel kunt vinden) erg duur. Omdat ik nog een doosje diepvriesframbozen had, heb ik een deel daarvan gebruikt. Van de rest heb ik dus heerlijk ijs gemaakt!

















Ingrediënten:
150 ml melk (bij voorkeur volle)
200 ml slagroom
200 gram (diepvries)frambozen
75 gram suiker
1 el citroensap
extra nodig: ijsmachine

Meng alle ingrediënten goed door elkaar in een kom (één met schenktuit!). Zet de ijsmachine aan (uiteraard met het bevroren element er in) en schenk voorzichtig het mengsel in de ijsmachine. Laat de ijsmachine draaien tot je de juiste 'consistentie' hebt (ongeveer een half uur zorgt bij mijn machine voor goed schepbaar ijs dat niet gelijk smelt).

Echt een 100% aanrader. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten