Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 2 april 2009

Snelle Penne-met-groentensaus

Als er veel zieken in huis zijn (zoals de afgelopen week), dan wil ik niet te lang in de keuken staan, maar toch iets lekkers en vooral gezonds op tafel zetten. Iets wat er (bijna) altijd wel in gaat bij Arjan en de dames is pasta (al dan niet met saus...). Een beetje improviseren had maandag dit als resultaat.

















Ingrediënten:
300 gram gehakt
300 gram penne
1 zak Italiaanse roerbakgroenten van 400 gram (AH)
1 ui, fijngesneden
1 klein teentje knoflook, geraspt (of heel fijn gehakt)
1/2 fles Sugocasa van Grand'Italia
1 tl basilicum
1 tl thijm
(versgemalen) peper en zout naar smaak
een beetje olijfolie
geraspte Parmezaanse kaas of Peccorino kaas

Breng in een grote pan water met een beetje zout aan de kook en voeg de Penne toe. Kijk op de verpakking hoe lang de pasta moet koken.

Verwarm de olijfolie in een hapjespan. Fruit de ui en knoflook hier in. Bak het gehakt rul en bak daarna de Italiaanse roerbakgroenten een minuutje of 5 mee. Voeg de Sugocasa toe en laat het geheel een paar minuten lekker pruttelen op zacht vuur. Breng op smaak met de zout, peper, thijm en basilicum.

















Ondertussen zal de pasta ook wel gaar zijn (of zelfs al afgegoten). Doe de Penne in een bord, saus er over en aftoppen met wat geraspte kaas.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten