Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 11 april 2009

Heerlijke haaskarbonades

Arjan houdt absoluut niet van vet aan zijn vlees. Normaal gesproken houdt hij dus ook niet van karbonades (zelfs niet van haaskarbonades). Maar ja, daar hou ik zelf wel van! Dus een uitdaging om iets te bedenken dat we allebei lekker vinden.

In het boek "Fastfood" van Gordon Ramsay staat een recept voor varkenskarbonades met pikante saus. Dit recept heb ik al een keer geprobeerd. Op zich wel lekker, maar Arjan was nog niet echt super enthousiast. En ik had deze keer geen zin om de karbo's in de oven klaar te maken. Dus heb ik een geheel eigen variant bedacht op het recept. Het resultaat?? Arjan riep dat hij dit wèl lekker vond en dat het met afstand de beste karbo ooit was. Nou, als dat geen compliment is!

















Ingrediënten:
4 haaskarbonades
een flinke scheut olijfolie
paar takjes tijm
paar takjes rozemarijn
2 teentjes knoflook, geraspt
zwarte peper en zeezout

Haal de blaadjes/naaldjes van de kruiden af. Meng dit met de olijfolie, knoflook, peper en zout. Smeer dit over de karbonades en laat ze minstens 10 minuten liggen. Verhit ondertussen een koekenpan. Bak de karbonades hierin op middelhoog vuur tot ze bruin en gaar zijn.

Deze keer heb ik het heel simpel met een salade en gebakken aardappeltjes geserveerd. Eet smakelijk!

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten