Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 2 april 2009

Kruidenboter

Wat is er lekkerder bij vers stokbrood (of 'ambachtelijk stokbrood') dan een goede kruidenboter? Het is bij ons een absolute must om er bij te hebben als we de BBQ aandoen, of als we gaan gourmetten. En natuurlijk zijn er ook genoeg andere goede excuses te bedenken om het vaker te maken ;-).

Ingrediënten:
125 gram (room)boter
1 teentje knoflook (geraspt of heel fijn gesneden)
verschillende verse kruiden naar smaak (deze keer heb ik 1 el peterselie, 1 el bieslook, 2 blaadjes salie en 1 takje munt gebruikt); fijngesneden
(versgemalen) zout en peper

Breng de boter op kamertemperatuur. Meng alle ingrediënten met een vork al 'prakkend' goed door elkaar. Het lekkerst wordt de boter als je hem daarna nog even in de koelkast (goed afgedekt met vershoudfolie) laat rusten.

Eet smakelijk!

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten