Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

woensdag 15 april 2009

Mango-ijs

Afgelopen donderdag heb ik op de markt 2 enorme mango's gekocht. Ze waren meer dan een kilo... per stuk!! Eén was al perfect rijp, de ander nog niet helemaal, maar dat had ik expres zo gedaan, want dan hoefden we ze niet allebei tegelijk op te eten. Nu is mango zo op zichzelf al heerlijk. Maar mango-ijs is ook heerlijk! De mango was zo groot dat we het allebei konden doen. Van ruim de helft heb ik ijs gemaakt (dus vergelijkbaar met het vruchtvlees van 1 gewone mango) en de rest hebben we al lekker opgeknabbeld terwijl de ijsmachine stond te draaien! Zwaar genieten.

















Ingrediënten:
150 ml melk (bij voorkeur volle)
200 ml slagroom
1 mango, geschild en in stukken gesneden
75 gram suiker
1 el honing
1 el citroensap
extra nodig: ijsmachine

Het recept is bijna gelijk aan die voor het frambozenijs, maar als extra is een eetlepel honing nodig. Dat bindt de smaak van de mango beter met die van de melk en de room én versterkt de mango-smaak.

Pureer de mango met de suiker en een beetje melk. Roer de rest van de ingrediënten er door heen. Schenk het in de ijsmachine en laat deze ongeveer 30 minuten draaien.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten