Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 30 oktober 2009

Bourgondische kip met rijst en groenten

Dit recept komt helemaal uit m'n eigen koker. En het is iets wat ik heel lekker vind, maar wat ik zelden maak. Want... er zitten meerdere dingen in die Arjan dus ab-so-luut niet lekker vindt (spekjes en paddestoelen). Maar als hij er niet is, dan maak ik het dus wel eens. De ene keer eten de meiden zich hier klem in, de andere keer bekijken ze het en is het oordeel 'ieewww, dat eet ik niet'. Zucht, nou ja, lekker laten gaan.... dan is er meer voor mij, hahaha.
















Ingrediënten (voor 3 personen):
ca 250 gram kipfilet, in blokjes gesneden
1 zak roerbakgroenten 'rode ui en paddestoelen' (Super de Boer)
1 bakje gerookte spekjes (125 gram, helft van duobak-verpakking)
witte rijst (bijv. pandan)
(versgemalen) zout en peper
groenten, bijv. snijbonen, schoongemaakt

Kook de groenten (snijbonen) in een aparte pan tot ze gaar zijn. Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.

Bak ondertussen de spekjes in een droge koekenpan (niet uitbakken, maar even roerbakken). Voeg de kipfilet toe en roerbak deze tot ze (bijna) gaar zijn. Voeg de roerbakgroenten toe en roerbak dit tot ze beetgaar zijn. Breng op smaak met zout en peper.

Als het goed is, zijn inmiddels de rijst en groenten ook gaar. Giet ze af en serveer alles warm. Eet smakelijk!

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten