Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 26 oktober 2009

Grieks toetje

In 2002 zijn Arjan en ik naar Rhodos op vakantie geweest. Een gedenkwaardige vakantie, want toen vroeg Arjan of ik met hem wou trouwen :-). Maar wat ook gedenkwaardig was: toen we de Vlindervallei bezocht hadden, zijn we aan het eind van de vallei doorgelopen naar een klooster. In een reisgids had ik gelezen dat het uitzicht daar de lange klim waard zou zijn.

En dat was het ook. Maar wat ook de klim waard was: je kon daar een kom Griekse yoghurt met noten en honing krijgen (alles door de monnikken zelf gemaakt/vervaardigd). Owwww..... wat was dat lekker! Natuurlijk is het thuis nooit zo lekker als 'op locatie' en al helemaal niet als je er voor 'gewerkt' hebt, maar toch is dit niet te versmaden!

















Ingrediënten (pp):
een paar flinke eetlepels Griekse yoghurt
een handvol noten (gemengd, of wat je maar lekker vindt), ongezouten!
een flinke theelepel (Griekse) honing

Rooster de noten in een droge pan eventjes. Doe de yoghurt in een schaaltje en strooi de nootjes er over. Tenslotte de honing er overheen 'drizzlen'. Klaar: eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten