Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 27 oktober 2009

Gebakken knoflookaardappelen (patates me skortho)

Dit recept komt uit het kookboekje "Grieks Mezze" van Sarah Maxwell. In het verleden heb ik wel vaker recepten gebruikt met aardappelen uit de oven waarin citroensap gebruikt werd. Vaak vinden wij het te 'citroenachtig' worden, dus ik heb de hoeveelheid sap teruggebracht. Ook heb ik iets minder knoflook gebruikt dan in het recept vermeld stond. Het resultaat vonden wij perfect!

Ingrediënten:
900 gram grote aardappelen (geschild)
50 ml olijfolie
100 ml vers citroensap (daar heb ik ca 60-70 ml van gemaakt; 1 grote citroen)
2 tl gedroogde oregano
3 teentjes knoflook, geraspt of heel fijn gehakt (ik heb er 2 gebruikt)
(versgemalen) zout en zwarte peper
100 ml water

Verwarm de oven voor op 230 graden (hete lucht op 210).

Snij de aardappelen in partjes en leg ze in een grote, lage ovenschaal. Strooi en besprenkel de andere ingrediënten over de aardappelpartjes.

Zet ze ca 1 uur in de oven. Schep af en toe om. De aardappeltjes moeten van buiten lekker knapperig zijn en van binnen lekker zacht. Mijn aardappeltjes hadden iets meer kleur mogen hebben, maar we hebben er lekker van geprofiteerd dat Arjan op tijd thuis was (de meiden waren moe, wintertijd he....).

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten