Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 16 oktober 2009

Brownies (supersimpel!)

Ondertussen heb ik al aardig wat brownie-recepten verzameld. De meeste recepten zijn toch wel een beetje bewerkelijk (dan moet je bijv. chocolade au-bain-marie smelten en zo) en daar heb ik lang niet altijd zin in. Dat is denk ik ook de reden waarom ik nog lang niet alle recepten heb uitgeprobeerd (shame on me...). Maar gisteren kwam ik wel zo'n simpel recept tegen, die moést ik uitproberen.

En het is inderdaad heel simpel om te maken. Het resultaat is ook echt goed te noemen. Maar... je moet niet vergeten de suiker er in te doen (iets wat ik de 1e keer vergeten was....... da's echt geen aanrader!). Erg dom. Dat ik werd afgeleid door de telefoon is geen excuus, maar hopelijk wel een verklaring. Bij de 2e keer hebben Gaia en Isis geholpen: sterker nog, ze hebben 'm bijna helemaal zelf gemaakt! Een kind kan deze brownies dus maken ;-)
















Ingrediënten:
1 cup suiker
1 tl vanillearoma
2 eieren
3 el cacaopoeder
1/2 cup margarine, gesmolten (of vloeibare boter)
1/2 cup walnoten, gehakt
1/2 cup bloem

Verwarm de oven voor op 190 graden.

Mix de bloem, cacaopoeder en suiker door elkaar. Voeg de vloeibare/gesmolten boter toe en mix het er goed door heen. Mix in een schaaltje de eieren en de vanille. Voeg dit toe aan het mengsel en mix het goed door. Roer de noten er door heen.

Doe het in een ingevette brownie-vorm (of een andere vorm die ongeveer even groot is).
















Zet de vorm in de oven. Na ongeveer 25 minuten is het gaar.
















Laat het in de vorm helemaal afkoelen. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten