Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

woensdag 7 oktober 2009

Pangasius à la Veracruzana

Vaak kijk ik in supermarkten even bij de receptenkaartjes. Meestal vind ik het allemaal maar niets, maar af en toe zit er iets tussen dat me aanspreekt. Zoals nu dus. Vis, maar dan op een andere manier bereid. Dat leek me wel wat. Waar ik het recept vandaan heb? Bij de Lidl vandaan (of all places...).

Het was lekker, maar een volgende keer zou ik een paar dingen net even anders doen. De vis zou ik toch even kruiden (beetje peper, beetje zout) en de uienringen zou ik niet alleen even fruiten, maar echt even zacht laten worden. Tenslotte zou ik de wijn even laten verdampen en dan pas de tomaat en zo toevoegen. Het geheel was nu iets te dun naar mijn smaak. Verder was het een heel goed recept waar we echt van genoten hebben.
















Ingrediënten:
1 blikje maïs (uitgelekt)
1 blikje kidneybonen (afgespoeld en uitgelekt)
een halve citroen, uitgeperst
4 el olijfolie
2 lenteuien, in dunne ringetjes gesneden
(versgemalen) peper en zout
4 pangasiusfilets
1 blik tomatenblokjes
15 olijven, in vieren gehakt
2 uien, in (halve) ringen gesneden
2 teentjes knoflook, in dunne plakjes
2 tl kappertjes
2 dl witte wijn
3 takjes peterselie (ik heb er 4 gebruikt, want de takjes van m'n plantje waren een beetje pierig)
witte rijst

Meng 2 el olijfolie met de citroensap. Voeg hier de maïs, kidneybonen en lenteui aan toe. Meng het goed door elkaar en voeg naar smaak wat (versgemalen) peper en zout toe. Zet het (afgedekt) in de koelkast.
















Kook de witte rijst (volgens de aanwijzingen op de verpakking).

Doe de rest van de olijfolie in een pan en voeg gelijk de ui en knoflook toe.
















Fruit de ui en de knoflook tot ze zacht zijn. Voeg de wijn toe en laat deze even verdampen/inkoken. Voeg dan de tomatenblokjes, kappertjes en olijven toe. Laat het ca. 4 minuten stoven. Voeg de peterselie toe en roer dit door de saus. Leg nu de pangafilets er bij en laat het geheel stoven tot de vis gaar is (evt. een keertje omdraaien). Dit zal 4 tot 8 minuten duren (afhankelijk van hoe koud je vis is).
















Serveer de vis met de rijst en de Mexicaanse salade. De wijntip was een Australische Chardonnay Colombard. We hebben deze keer geen wijn er bij gedronken, dus geen idee of het een geïnspireerde keuze is ;-).
Posted by Picasa

3 opmerkingen:

  1. bedankt voor het plaatsen van het recept.Ik was het recept kaartje kwijt en wij eten dit zo graag, het is een van de weinige visrecepten die ik lust en mijn zoon van 17 kan het lekker bereiden.Nu kan het dus gelukkig weer op het menu.
    groet Marie-Claire.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o ja, aangezien wij erg van de vitamines zijn doen we door de salade altijd een fijn gesneden rode of oranje paprika, geeft er net iets extra's aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Graag gedaan! Dat van die paprika zal ik ook nog een keer proberen. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen