Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 30 oktober 2009

Kipnuggets

Als ik aan de meiden vraag wat ze willen eten, dan is het standaardantwoord momenteel "patat, kroket, frikandel en kipnuggets". Maar ja, dat gaan we natuurlijk niet elke dag eten. Omdat vandaag het NK Afstanden (schaatsen dus) begonnen is, zag ik het wel zitten om iets snel & makkelijks te maken. Ik had al kipfilet klaarliggen, dus: zelf kipnuggets maken en patat en een Griekse salade er bij. Goed plan.

Het recept komt van recipizaar.com. Ik heb ongeveer een halve hoeveelheid gemaakt en iets meer kruiden gebruikt dan in het recept stond. De volgende keer zal ik dezelfde hoeveelheid kruiden als nu gebruiken, maar er wat zout aan toevoegen.

De kip bleef héél sappig en mals (wat een verschil met de nuggets van die keten met de grote M). Arjan en ik vonden het heerlijk. De meiden iets minder, want het was niet helemaal wat ze in gedachten hadden (*zucht*).
















Ingrediënten:
450-500 gram kipfilet, in blokjes gesneden
1/2 cup milk
3/4 el cajun kruiden (beetje extra zout)
3/4 cup bloem
olie om in te frituren


Doe de kipblokjes met de melk in een bak en laat ze een tijdje 'weken'. Verhit de olie tot ca. 180 graden.
















Meng de bloem met de kruiden. Haal de doorweekte kipblokjes door de bloem en doe ze (in gedeelten) in de hete frituurolie.
















Frituur de blokjes tot ze mooi goudbruin van kleur zijn. Hoe lang dat duurt is afhankelijk van de grootte van de blokjes (en hoe lang het al uit de koelkast is). Ga er van uit dat het zeker 4 minuten nodig heeft. Bak desnoods eerst 1 blokje en controleer de gaarheid voor je de rest bakt.
















Laat het even uitlekken op wat keukenpapier. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten