Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 7 maart 2009

Bladerdeegstengels

Op zondag is het nog wel eens lekker om 's middags lekker een wijntje te pakken. Muziekje er bij, meiden (hopelijk) lekker aan het spelen of bij ons op schoot.... en natuurlijk wat te knabbelen er bij! Natuurlijk kun je ook iets soortgelijks kopen, maar die dingen vind ik altijd zo zout. Gaia en Isis vinden het geweldig om te helpen bij het maken. Lekker smeren met een kwast met ei, of dingen er overheen strooien: dikke pret! Bijna net zo leuk als het opeten ;-).

















Ingrediënten (voor 20 stengels):
4 plakjes bladerdeeg
1 losgeklopt ei
wat kaas/zout/maanzaad/sesamzaad

Laat de bladerdeeg ontdooien. Verwarm de oven voor op 200 graden. Bestrijk het bladerdeeg met ei en snij het in 5 stroken.

















Bestrooi het met de kaas/zout/maanzaad/sesamzaad of waar je maar zin in hebt.
















Maak er eventueel leuke vormpjes van door ze als een wokkel te draaien. In dat geval moet je de bovenste delen ook met een beetje ei in smeren.
















Zet ca 20 minuten in de oven tot ze mooi goudgekleurd zijn. Laat op een rooster afkoelen. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten