Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 2 maart 2009

Klassieke vinaigrette

Een salade is pas af met een dressing (of iets dat daar op lijkt). Uit het boek 'Fastfood' van Gordon Ramsey heb ik een heel simpel recept voor een klassieke vinaigrette gehaald. Echt ideaal! Met deze hoeveelheid kun je ongeveer 4 salades van een dressing voorzien (ten minste, dat lukt ons).

Ingrediënten:
100 ml extra vergine olijfolie
100 ml arachideolie (pindaolie)
3 eetlepels wittewijnazijn
1 kleine theelepel dijonmosterd
zwarte peper en zeezout


Doe alle ingrediënten in een maatbeker:





















Na het kloppen (met een garde of staafmixer), ziet het er zo uit:





















Schenk het in een schone knijpfles (of een potje met schroefdeksel) en de de dop er op. De vinaigrette is maximaal 1 week houdbaar in de koelkast of koude kelder. Voor gebruik goed schudden!

Salade met klassieke vinaigrette:
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Beste Nathalie,

    We willen je graag uitnodigen om mee te doen aan het maandelijkse foodblog-event !
    Kijk voor het thema op:
    http://kvzkookblog.blogspot.com/2009/03/foodblog-event-maart-koken-met-alcohol.html

    Hopelijk lijkt het jou ook leuk om mee te doen :)

    Groetjes Ivonne en Femke

    BeantwoordenVerwijderen