Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 27 maart 2009

Gevuld Turks brood

Sinds ik af en toe wat experimenteer met dingen als couscous en bulgur, kom ik nog wel eens in een klein Turks supermarktje in Emmeloord. Toen ik daar vorige week 's ochtends vroeg binnen stapte, waren ze net allemaal lekkere broden in het rek aan het zetten. Dat ruikt dan héérlijk. Dus ik kon de verleiding niet weerstaan om een Turks brood mee te nemen. Thuis ging ik maar eens bedenken wat ik met dat hele grote brood ging maken, hahaha.

Dit is het geworden:





















Ingrediënten:
1 Turks brood
500 gram rundergehakt
1 paprika in reepjes
1 grote ui, fijngesneden
1 blikje gepelde tomaten (of nog beter: 6 trostomaten in stukjes)
ca 10 takjes peterselie, grof gesneden
3 el olijfolie
1 klein blikje tomatenpuree
1 el gemalen komijn
1 mespunt chilipoeder
(versgemalen) zout en peper

















Bak de ui in de olijfolie licht bruin. Doe de tomaat er bij in en bak het ongeveer 5 minuten mee.

Meng het gehakt met de puree, de peterselie en het uimengsel en breng het op smaak met de gemalen komijn, chilipoeder en (naar smaak, versgemalen) zout en peper. Bak dit mengsel rul en voeg de paprikareepjes toe. Bak deze ongeveer 4 minuten mee.

Halveer het brood (overlangs).
















Verdeel het gehakt-paprika-mengsel over de helften. Je kunt ze zo (als een soort pizza) eten, maar natuurlijk kun je ze ook afdekken met de andere helft van het brood.
















Serveer het met een lekkere salade en de yoghurt-knoflook-saus. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten