Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 15 oktober 2010

Kaashamburgers

Of moet ik zeggen hamburgers met kaas, of ham/kaas-burgers? Nou ja, maak er van wat je wilt.... Het zijn hamburgers waar ik (ook) kaas doorheen heb gedaan. Het resultaat vonden wij erg lekker! Lekker op hamburgerbroodjes, met aardappelen uit de oven en een salade. Mjam!
















Ingrediënten (voor 4 mediumsized hamburgers):
300 gram gehakt
1/2 ui, heel fijn gesneden
1 flinke tl sambal oelek
een handje geraspte kaas (had nog wat over van de taco's de dag er voor, heb het niet gewogen..)
beetje paneermeel
wat (vloeibare) boter voor het bakken

Meng alles goed door elkaar en vorm er 4 hamburgers van. Dit doe ik zelf met de hand en ik probeer de randen dan zo recht mogelijk te krijgen. Op die manier blijven ze tijdens het bakken (naar mijn mening) wat mooier in vorm. Je hebt ook van die mooie hulpstukken waarmee je hamburgers kunt maken. Ooit heb ik zo'n ding gekregen. En eerlijk is eerlijk: de hamburgers die je er mee maakt zien er perfect uit en blijven ook mooier qua vorm bij het bakken. Maar het schoonmaken van dat ding vind ik zo'n crime, dat ik er dus niet aan begin (erg he...).

Verhit wat (vloeibare) boter in een koekenpan. Als het goed heet is, doe je de hamburgers er in. Draai ze niet te snel om (dan gaan ze namelijk makkelijk stuk). Verlaag de hitte van je plaat wat (ik heb een keramische plaat en ik zet 'm op 3/4 van de hoogte). Verlaag de temperatuur tot ca 1/4 zodra beide kanten een mooi kleurtje hebben. Zo kunnen ze nog een beetje extra garen.















Eet smakelijk!

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten