Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zondag 15 februari 2009

French toast

In Nederland kennen we wentelteefjes. Die zijn hartstikke lekker, maar sinds ik in de VS geweest ben, heb ik pas echt een zwak voor 'french toast'. Het lijkt op wentelteefjes, maar het is toch net even anders. De afgelopen jaren ben ik al aardig aan het zoeken en experimenteren geweest om 'de smaak' te krijgen zoals ik het me herinner. En nu is het eindelijk gelukt!

In het recept gaan ze uit van cups en theelepels. Ooit heb ik een set van die 'maatbekertjes' gekocht bij Ikea. Ideaal als je met (varianten op) Amerikaase recepten werkt. Eén cup is 250 ml. Eén theelepel is 5 ml. Om je een idee te geven van de hoeveelheden als je niet zo'n set hebt ;-).

















Ingrediënten:
4 eieren
2/3 cup melk
1/3 cup bloem
1/3 cup suiker
1/2 theelepel vanille essence
1/4 theelepel zout
1/8 theelepel kaneel
6-8 sneetjes brood
wat boter om in te bakken

Meng alle dingen (behalve het brood) met behulp van een garde door elkaar in een grote kom. Verhit wat boter in een pan. Haal de boterhammen door het mengsel en doe ze gelijk in de pan.

















Bak tot het goudbruin is en draai om.
















Bak tot ook die kant goudbruin is.
















Leg ze op een bord en bestrooi met poedersuiker en/of (warme) stroop. Heet opdienen. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten