Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 24 februari 2009

Spaghetti Bolognese

Nou ja, het was niet met spaghetti, maar met fussili tricolore. Eigenlijk zou ik gisteren dus spaghetti maken, maar m'n schatten van meiden vroegen of ze 'gekleurde wokkel-pasta' mochten, alsjeblieeeeeeeeeeeeeeeeeffffffft. Dus tja, als het zo lief gevraagd wordt, kook ik dus fussili in plaats van spaghetti!

Maar de saus blijft gewoon hetzelfde. Het recept is een combinatie van 2 verschillende recepten die ik uit m'n kookboeken gehaald heb. Deze samenstelling vinden wij zelf het lekkerste. Dat is ook het leuke van koken: je kijkt naar een recept, probeert het uit en past het daarna aan je eigen smaak aan!

















Ingrediënten:

olijfolie
2 uien, fijngesneden
2 teentjes knoflook, fijngesneden (of nog beter: geraspt!)
250 gram gehakt
1 klein blikje tomatenpuree
1 klein glas wijn (bij voorkeur rood, maar een droge witte kan ook)
1 blikje gepelde tomaten
paprikapoeder
1 tl gedroogde thijm
1 tl gedroogde basilicum (of nog beter: 1 kleine el verse)
250 gram spaghetti (of andere pasta)
versgeraspte parmezaanse kaas (of peccorino)
(versgemalen) zout en peper


Verhit wat olijfolie in een hapjespan. Fruit de ui en knoflook eventjes. Bak het gehakt rul. Fruit de tomatenpuree een minuutje mee. Blus af met het glaasje wijn. Voeg daarna het blikje tomaten toe (als je hele tomaten in blik gebruikt, maak de tomaten dan een beetje fijn met de lepel waarmee je roert). Zet het vuur laag en laat het een half uurtje lekker pruttelen.

















Kook ondertussen de pasta gaar.

Breng de saus op smaak met zout, peper en paprikapoeder. Voeg de (verse) basilicum en thijm pas op het allerlaatste toe.

Volgens 'De zilveren lepel' moet je eerst pasta op je bord doen, dan de kaas er overheen strooien en de saus pas als laatste er over heen doen. Voor het effect heb ik bovenop ook wat kaas gedaan. Het ziet er gewoon leuker uit ;-).

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten