Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 3 februari 2009

Pizza

Pizza. Heerlijk! Maar dan moet hij wel zelfgemaakt zijn!! Of bij de pizzaria, dat kan natuurlijk ook. Diepvriespizza's vind ik persoonlijk niet lekker. Maar het is goed mogelijk dat ik verwend ben ;-).

















Ingrediënten pizzadeeg (voor 1 plaatpizza of 2 pizza's van 30 cm):
450 gram bloem
280 ml water
2 el olijfolie
1 tl droge gist
1,5 tl zout
0,5 tl kristalsuiker

Ingrediënten pizza:
1 hoeveelheid pizzadeeg
1/2 fles passata (of pureer wat tomatenblokjes uit blik; in geval van nood kun je zelfs wat tomatenketchup gebruiken)
provençaalse kruiden
toppings naar smaak (deze pizza heeft gebakken kipblokjes, ui en stukjes ananas er op)
geraspte kaas

Doe de ingrediënten voor het deeg in de broodbakmachine en gebruik het deegprogramma. Als je geen broodbakmachine hebt, kneed dan zelf alle ingrediënten door elkaar en laat het deeg 30 minuten afgedekt rusten. Sla het dan licht door (de lucht er voorzichtig uitdrukken), kneed het een minuutje en laat dan 30-45 minuten afgedekt rusten.

















Verwarm de oven voor op 220 graden (hete lucht op 200 graden).

Stort het deeg uit op een licht bestoven werkblad. Sla weer licht door en vorm er dan, met behulp van een deegroller, een lap deeg van voor in de bakplaat, of vorm 2 ronde pizzabodems als je 'gewone' pizza's wilt maken.

Bestrijk met de passata. Strooi hierover de provençaalse kruiden (als je heel goed op de foto kijkt, dan zie je dat ik het deze keer vergeten ben... ik kwam er pas bij de eerste hap achter... je kunt er dan nog wel de kruiden overheen strooien, maar dat geeft niet hetzelfde effect).
Beleg de pizza met de rest van de toppings en eindig met de geraspte kaas.

















Bak de pizza in 15-20 minuten goudbruin en heet. Lekker met een frisse salade er naast. Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten