Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 13 november 2009

Aardappelpuree (met bosuitjes)

Dit recept komt (ook) uit het kookboek "Fastfood" van Gordon Ramsay. Het is heerlijk bij de kleverige citroenkip, maar kan natuurlijk ook prima bij andere (vlees)gerechten.
















Ingrediënten:
1 kg kruimige aardappelen, geschild
zwarte peper en zeezout
30 gr boter
6-8 bosuitjes (of lente-uitjes), schoongemaakt en in dunne ringen
100 ml slagroom
100 ml volle melk

Snij de aardappelen in kleine blokjes en kook ze in gezouten water in ongeveer 10 minuten gaar. Giet ze af en laat ze droog stomen.

Pureer de aardappelen en roer de boter en bosui er door.

Breng de room en melk in een pannetje tegen de kook aan (niet laten koken!). Schenk het mengsel al roerend geleidelijk bij de puree. Voeg wat extra melk toe als de puree te dik is. Breng royaal op smaak met peper en zout en serveer.
















Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten