Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zaterdag 14 november 2009

Granaatappel schoonmaken

Een tijdje terug heb ik 2 kilo granaatappels op de markt gekocht. Granaatappels kun je echt weken goed houden bij een temperatuur van 0-5 graden. Als ze maar droog liggen en liefst een beetje donker. De garage is wat dat betreft bij ons ideaal. Regelmatig doe ik lekker wat granaatappel door een salade (gewone salade of witlofsalade). Door een fruitsalade is het ook erg lekker; dat doe ik vandaag. Lekker met mango en ananas.

Alleen hebben granaatappels één nadeel. Het schoonmaken! Pfff.... wat een werk is dat. Dat moet toch makkelijker kunnen. En dat kan! Na wat zoeken kwam ik op Youtube een filmpje van Jean Beddington tegen:
               

Eén aanvulling van mijn kant: ze heeft het over 'zachtjes slaan'. Mijn ervaring is dat je toch best wel flink moet 'tikken' om de pitjes los te krijgen (vooral bij de bovenkant!). Maar deze methode scheelt héél veel tijd :-).

2 opmerkingen:

  1. He wat een goede tip!! Ik zat hier te peuteren aan de keukentafel, ik dacht dat moet vast anders kunnen, ff googlen en ja hoor!! Nu ga ik het vaker eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De volgende keer zal het een stuk makkelijker gaan dan! Sinds ik deze 'truc' ken, eten we het aanzienlijk vaker ;-). Succes er mee.

    BeantwoordenVerwijderen