Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

zondag 22 november 2009

Boomstammetje, maar dan anders

Soms heb je zin in iets dat nèt even anders is dan anders. Van de week lag er gehakt in de koelkast. De meiden hadden zin in gehaktballetjes, maar daar had ik dus even wat minder zin in. Een boomstammetje leek me wel wat, maar ik had geen ham meer. Nou, dan bedenk ik lekker een andere variant! Het resultaat was erg lekker, hoewel ik de volgende keer het gehakt wat beter 'dicht moet drukken'. Ach, gesmolten kaas er overheen is ook lekker ;-).
















Ingrediënten:
300 gram gehakt
peper, zout en paneermiddel
1/2 bolletje mozzarella
4 gedroogde tomaten (uit olie)
wat blaadjes basilicum

Meng het gehakt met de peper, zout en paneermiddel (naar smaak/gevoel). Verdeel het in vier delen. Maak er een soort hamburger van, met een kuiltje in het midden.

Leg de gedroogde tomaten op een snijplak o.i.d.. Leg op elke gedroogde tomaat een blokje mozzarella en leg daarop wat basilicum.
















Krul de tomaat wat om de mozzarella heen. Leg dit midden op de 'hamburger' (in het kuiltje) en vouw het gehakt er om heen. Zorg er voor dat alles heel goed dicht zit (dat had ik dus niet gedaan omdat ik te snel wou..... dodelijk in de keuken als je een mooi resultaat wilt!).

Smelt wat (vloeibare) boter in een koekenpan. Bak hierin de boomstammetjes rondom bruin en gaar.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten