Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

vrijdag 13 november 2009

Taco-vulling met paprika, gehakt en kidneybonen

Laatst wou ik snel een gerecht in elkaar flansen. De meiden hadden enorm zin in taco's. Hmm.... Nou, dat kan. Maar ik had geen zin om even een recept op te zoeken, dus ik heb zelf wat verzonnen. Het stond in 20 minuten op tafel, dus snel & makkelijk te maken. En volgens mij ook redelijk verantwoord qua rekening houden met cholesterol en hoge bloeddruk ;-).

















Ingrediënten:
2 paprika's, schoongemaakt en in blokjes gesneden
1 gewone ui, gesnipperd
1 rode ui, gesnipperd
1 teentje knoflook, geraspt (of heel fijn gehakt)
300 gram rundergehakt
1 blik kidneybonen
gemalen komijn
beetje zout
versgemalen peper
zonnebloemolie

Doe een klein scheutje zonnebloemolie in de pan en fruit hierin de uien en de knoflook. Voeg het gehakt toe en bak deze rul. Roerbak de paprika even mee. Voeg naar smaak komijnpoeder, zout en peper toe. Hoeveel komijnpoeder je nodig hebt, is afhankelijk van het soort dat je gebruikt. Het poeder uit de toko is veel scherper, dus daar heb je veel minder van nodig dan wanneer je de 'gewone' komijnpoeder (bijv. van AH of Verstegen) gebruikt. Door het gebruik van de komijnpoeder heb je weinig zout nodig.

Roer de kidneybonen er doorheen en warm deze lekker even mee (een minuutje of 5). Als het te droog wordt, kun je er iets water aan toevoegen. Ondertussen verwarm je de taco's in de oven.

Doe de tacovulling in de taco's en doe er naar smaak salsa, crème fraiche en/of kaas overheen.

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten