Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 4 augustus 2009

Banaanvulling

Deze vulling heb ik voor de Mega Mindy taarten gebruikt. Omdat de fondant zo zoet is (en dan te bedenken dat ik expres een niet al te zoete fondant heb uitgezocht!), heb ik een frisse vulling er bij uitgezocht. De banaanvulling was perfect! Ook dit recept heb ik van www.deleukstetaarten.nl gehaald (met een paar kleine aanvullingen qua hoeveelheden en werkwijze van mezelf). De hoeveelheden zoals ze op de site stonden, waren voor mij vééél te veel. Voor 1 taart had ik genoeg aan 1/3 van het recept op de site. Hieronder staat het recept zoals ik het voor de 2 taarten gebruikt heb.

















Ingrediënten (vulling voor 2 taarten):
ca 170 gram banaan (2 bananen in mijn geval)
sap van 1/3 citroen (of 1/2 die je niet helemaal uitknijpt, grinnik)
80 gram suiker
2 blaadjes gelatine
2 pakjes slagroom

Week de gelatine in koud water. Verwarm de citroensap in een klein pannetje. Als het warm is, voeg dan de gelatine toe en roer dit goed door (van het vuur halen). Pureer de banaan met de suiker glad in de keukenmachine of met een staafmixer. Draai de citroensap met gelatine op het laatst nog kort mee met de banaan.

Klop de slagroom half stijf. Spatel voorzichtig de room door de massa. Laten opstijven in de koelkast.

In het oorspronkelijke recept stond dat je eerst de banaan moet pureren en daarna pas de gelatine oplossen in de citroensap. Maar door het om te draaien, blijft de banaanvulling wat frisser van kleur én smaak.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten