Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

dinsdag 4 augustus 2009

Botercreme

Botercreme gebruik je om een taart mee af te strijken voor je 'm versiert met fondant (of marsepein). Maar je kunt het ook gebruiken om de taart mee te versieren (mooi op te spuiten). Het recept heb ik van www.deleukstetaarten.nl gehaald.

















Ingrediënten:
banketbakkerspoeder (bijv. van Soezie of deleukstetaartenshop.nl)
water of melk (afhankelijk van het soort poeder dat je gebruikt)
poedersuiker
boter (op kamertemperatuur)
verhouding: 1 deel boter, 1/5 deel poedersuiker, 1,5 deel banketbakkersroom. Dus bijvoorbeeld 375 gram room, 250 gram boter, 50 gram poedersuiker (dit is genoeg om 2 taarten mee af te strijken!).

Roer banketbakkersroompoeder volgens het recept door de melk of het water. Voeg de poedersuiker toe.

Roer de boter zalvig. Roer beetje bij beetje de room door de boter. Je kunt er eventueel een smaakje (vanille, citroen, chocola) door roeren (heb ik niet gedaan).

Met de botercreme kun je een dijkje bouwen voor de vulling (zodat je fondant er niet van gaat smelten) en de taart mooi glad afstrijken. Dit is zowel mooi qua afwerking, als lekker als handig, want de fondant blijft er beter door liggen.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten