Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

donderdag 20 augustus 2009

Salade met 'smoked sundried tomato vinaigrette'

De 'smoked sundried tomate vinaigrette' van 'I like that' had ik al een tijdje in de kast staan. Het zat in het pakket van Delicious dat ik in januari had besteld (het is nog goed hoor!).

Telkens keek ik er naar en vroeg ik me af waar ik het voor zou gaan gebruiken. En telkens koos ik voor een bekend en veilig alternatief. Ja, soms ben ik een beetje een muts. Gisteren had ik een gekke bui en dacht ik "als ik het nooit ergens voor gebruik kan ik het beter weggooien, dus ik probeer het gewoon een keer". Die bui had ik eerder moeten hebben, want het is écht heel lekker. Dit ga ik dus de komende tijd vaker gebruiken voor salades.























Ingrediënten:
1 zakje gemengde veldsla
1 rode ui, in (halve) ringen
1 bolletje mozzarella, in blokjes
en natuurlijk de smoked sundried tomato vinaigrette

Was de sla even en laat ze goed uitlekken. Meng de sla, mozzarella en ui door elkaar in een ruime schaal.

















Besprenkel (naar smaak) met de vinaigrette.
















Gisteren aten wij deze salade in combinatie met de gebakken krieltjes en de kip met lemon pepper. Erg lekker!
















Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten