Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 27 december 2010

Kerst 2010

Al jaren verzamel ik de kerstuitgaves van supermarktmagazines, Tip Culinair (tegenwoordig Delicious), enz. Want elk jaar ben ik (onbewust) op zoek naar iets. En hoe meer boekjes je hebt met Kerst-achtige-gerechten, hoe groter de kans dat je dàt gerecht zult vinden! Want het staat natuurlijk maar zelden net in het boekje van dat jaar ;-). Dat jaar had ik mazzel. Ik was nog niet eens op de helft van de stapel (die ik de afgelopen 10 jaar verzameld heb), toen ik eigenlijk alles al bedacht had.

Om tot het (op dat moment, in onze ogen) perfecte menu te komen, ga ik als volgt te werk: ik maak, per gang, een lijstje van gerechten die me aanspreken. Dat lijstje laat ik aan Arjan zien, hij geeft aan welke zijn favorieten zijn en op basis daarvan ga ik onze ideale combi maken.

Dit jaar waren we 'slechts' met z'n viertjes. Heerlijk relaxed, hoewel gezelschap natuurlijk ook wel weer erg gezellig is. Het maakt het wel makkelijk qua menu, want hoe meer mensen, hoe meer wensen ;-). Dit jaar hadden we een viergangenmenu: amuse, soepje, hoofdgerecht en dessert (en koffie/thee na, maar dat tel ik niet als een gang!).

Als amuse hadden we een geitenkaasrolletje met sesam en abrikoos (uit Allerhande, nr 13, 2006).
Daarna dus een soepje: wildbouillon met taugé (uit Boodschappen december 2007).
Als hoofdgerecht: Gemarineerde rosbief met rode-portsaus (uit Tip Culinair, nr 13, 2003), rosevalaardappeltjes met pana gradano en fleur de sel (eigen recept), spercieboontjes met walnoten (eigen recept), salade, cranberrycompote (dit jaar gekocht, lui he...) en voor de meiden lachebekjes (kinder-aardappel-kroketjes in de vorm van gezichtjes).
Het dessert hebben Gaia en Isis uitgekozen: een Charlotte met frambozen-schuim-roomijs (Allerhande, nr 13, 2006).

Het hele diner was een groot succes! We hebben best lang aan tafel gezeten, maar de meiden hebben zich vermaakt zonder speelgoed en zonder van tafel af te gaan. Super! Dat verhoogd ook de feestvreugde voor papa en mama :-).
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Oh wat een lekker kerstdiner. Wij hebben bij mijn schoonouders gegeten. Champignonsoep, Rollade met stoofpeertjes, salade, lachebekjes, minikrieltjes en appelmoes, IJs met vruchtjes. De volgende dag gourmet met de hele familie. Die spercieboontjes met walnoten wil ik zeker ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen