Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 27 december 2010

Roseval aardappeltjes met grana padano en fleur de sel

Echt een verwennerij vinden wij: Roseval aardappeltjes. Er zit veel meer smaak aan dan bijvoorbeeld aan Nicola-aardappelen (om maar een andere stevig-blijvende aardappel te noemen). Niet te lang van te voren kopen, want dan kun je ze lekker in de schil laten. Veel lekkerder! In plaats van fleur de sel kun je ook grof gemalen zeezout gebruiken, maar de fleur de sel maakt het echt àf.














Ingrediënten (voor 2 personen):
ca 600 gram Roseval aardappeltjes, in parten gesneden
Beetje olijfolie (of vloeibare boter)
ca 40 gram grana padano (in dunne plakjes geschaafd)
fleur de sel naar smaak

Verwarm de oven voor op ca 190 graden (of 185 graden zoals in mijn geval; de rosbief ging namelijk ook bij in de oven en die moest niet te warm natuurlijk).
Vet de schaal even in. Doe de aardappeltjes in de schaal. Besprenkel met nog wat olie (of boter) en verdeel dan de grana padano er over. Zet 30-35 minuten in de oven. Regelmatig even doorscheppen.

Haal (als de aardappeltjes gaar zijn en een mooi kleur hebben gekregen) uit de oven en bestrooi met wat fleur de sel (naar smaak).

Eet smakelijk!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten