Welkom op mijn foodblog!

Hier hou ik (Nathalie) vanaf eind december 2008 mijn succesrecepten (en m'n mindere pogingen) bij ter lering ende vermaak! Ik ben mama van Gaia en Isis (geboren in 2005). Kokkerellen (en bakken, enz.) is een hobby van mij. Nieuwe recepten uitproberen, maar ook het genieten van oude succesnummers. Het maken vind ik leuk, zeker als m'n dochters mee helpen, maar het opeten is natuurlijk het leukste!
Van 2011 tot 2018 had ik mijn eigen bedrijf. En ging dat voor. Je kunt niet alles ;-). Tegenwoordig heb ik gezellig weer collega's. Ik werk met veel plezier bij Centraal Beheer.
Veel leesplezier hier!

maandag 27 december 2010

Wildbouillon met taugé

Bij een meergangen-diner, kies ik persoonlijk voor niet al te zware voor- en tussengerechten. Deze bouillon is wat mij betreft echt perfect: vol van smaak, maar lekker licht. Ín het oorspronkelijke recept gebruikten ze sherry en waterkers. De eerste gebruiken wij nooit (we houden er niet van) en de tweede vinden we niet lekker. Dus heb ik het aangepast door wat droge witte wijn te gebruiken en de bouillon met versgemalen zout en peper op smaak te brengen. Ook heb ik de taugé en bosui even mee laten koken (heel eventjes). Want hoewel we best van (bijna) beetgare groenten houden, hoef ik geen rauwe groenten in m'n bouillon. Nu weet ik dus niet hoe het eigenlijk had moeten smaken, maar wij vonden deze variant erg lekker!














Ingrediënten (voor 4 personen):
375 ml wildfond
625 ml water
50 gram taugé
2 bosuitjes, in ringetjes
2 el droge witte wijn
1 el ketjap manis
versgemalen zout & versgemalen peper

Breng de wildfond, aangevuld met het water, aan de kook. Roer de taugé, uiringetjes, wijn en ketjap er door. Breng nog weer even aan de kook. Laat ca 1 minuut zachtjes doorkoken. Schep de hete soep in (voorverwarmde!) kommen of borden en serveer direct.

Eet smakelijk!

(Aangepast recept; gebaseerd op recept uit Boodschappen, december 2007)
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten